تعمیر و نگهداری

تیم پشتیبانی شبکه و مدیریت شبکه که شامل کارشناسان متخصص در زمینه های مختلف پشتیبانی سخت افزار ، پشتیبانی نرم افزار ، پشتیبانی شبکه و امنیت اطلاعات بوده امور مربوط به مدیریت و پشتیبانی شبکه را انجام میدهند .  خدماتی که بخش پشتیبانی شبکه در سازمانها انجام میدهد با توجه به وسعت سازمان و تجهیزات و سرورهای مورد استفاده متفاوت می باشد اما بصورت کلی وظایف بخش پشتیبانی شبکه بشرح زیر می باشد  :

  مانیتورینگ و دیده بانی ( Monitoring ) روزمره تجهیزات شبکه و سرورها

  راه اندازی مرکز تماس ( Call Center) کاربران جهت اعلام مشکلات شبکه و سیستمها

  پیگیری و رفع مشکلات شبکه جهت عملکرد صحیح سیستمها

  ثبت درخواستها و خدمات انجام شده در نرم افزار پشتیبانی شبکه جهت تجزیه و تحلیل وقایع در آینده

  ایجاد راهکارهائی جهت پیشگیری از بروز خرابی های شبکه

  پشتیبانی و نگهداری سیستم عاملهای سرور

  بررسی وضعیت امنیت کلی شبکه با هدف کاهش ریسک

  ایجاد و یا محدود نموده دسترسی کاربران به منابع شبکه

  اقدام فوری در مواقع بروز مشکلات امنیتی مانند حملات سایبری

  برگزاری جلسات هفتگی و ماهیانه جهت ارزیابی وضعیت موجود و بررسی مشکلات بوجود آمده

  طراحی و اجرای سیاستهای امنیتی در سازمان با هماهنگی مدیریت ارشد سازمان

  ایجاد و مدیریت  مرکز عملیات امنیت در بخش پشتیبانی شبکه

  آموزش مداوم تیم پشتیبانی و ارائه اطلاعات لازم

  آموزش کاربران شبکه با هدف کاهش مشکلات شبکه ای و امنیتی

نویسنده مطلب: admin

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *